Even een positieve boost, Even iets leuks, Even aandacht voor jezelf, Even bij jezelf stilstaan en ja graag… even inspiratie. De Medewerker Centraal Week van 16 t/m 20 november 2020 is er voor alle medewerkers in zorg en welzijn in Oost-Nederland. Want ook juist in deze hectische tijd, waarin de corona-situatie veel van onze sector vraagt, is het extra belangrijk om zorg- en welzijnsmedewerkers te steunen, te begeleiden en te inspireren!
Aandacht voor de medewerker
Als loopbaanadviseur kom ik regelmatig medewerkers tegen uit zorg en welzijn die te vaak te veel over hun eigen grenzen zijn gegaan. Waardevolle medewerkers die opgebrand zijn, psychische of fysieke problemen hebben. Hadden ze dit kunnen voorkomen? Had hun werkgever dit kunnen voorzien? Misschien niet, maar het zou goed kunnen helpen om meer aandacht te hebben voor de medewerker. Jezelf blijven ontwikkelen, de uitdagingen blijven opzoeken, meer inzicht in je talenten; het helpt allemaal om op een plezierige manier toekomstgericht inzetbaar te zijn. Er wordt al veel ontwikkeld en bedacht in het kader van goed werkgeverschap en het behoud van de medewerkers in zorg en welzijn. In de Medewerker Centraal Week geven we extra aandacht hieraan. Gewoon, nee helemaal niet gewoon, omdat het erg belangrijk is om te blijven investeren in een aantrekkelijk werkklimaat.
Gratis en divers online activiteitenprogramma
We zijn tot een mooi gevarieerd aanbod gekomen, een week bomvol inzichtgevende, herkenbare, zinvolle, energiegevende webinars en online workshops zoals: De hele dag een opgeladen batterij; In balans je dag door; Haal het beste uit jezelf!; Superzorgster voor jezelf; Veerkracht, Test jezelf en ga in gesprek….. en nog veel meer! Het mooie is dat deelname aan alle activiteiten gratis is. Alle activiteiten zijn online en dus coronaproof. Klik hier om het activiteitenschema voor medewerkers in zorg en welzijn te bekijken.
Ook voor de HR-functionarissen en leidinggevenden hebben we een mooi aanbod van activiteiten met als doel hen kennis en inspiratie te bieden op het thema behoud. Het is immers een gezamenlijke verantwoordelijkheid om medewerkers te begeleiden in hun ontwikkeling. Klik hier om het activiteitenschema voor HR-professionals en leidinggevenden te bekijken.
De inschrijving is sinds vorige week geopend, dus meld je snel aan voor webinar/werkplezierboost/online workshop van jouw keuze!
Ina Bats is loopbaanadviseur en houdt zich onder andere bezig met mobiliteit, re-integratie en duurzame inzetbaarheid. In een veranderende persoonlijke werksituatie van medewerkers in de zorg biedt zij graag nieuw perspectief. Verbinden en faciliteren staan centraal in haar aanpak van arbeidsmarktrelevante thema’s in Zorg en Welzijn. Daarnaast is Ina aanspreekpunt voor het Contactpunt Ontdek de zorg Achterhoek en projectleider van de Medewerker Centraal Week.
Contact opnemen met Ina Bats naar aanleiding van deze blog? Dat kan per e-mail of telefonisch (088 255 6650).